آموزش و نگهداری سگ

معایب و مزایای نگهداری از سگ با ذکر کامل ترین جزئیات

نگهداری از سگ
لطفا امتیاز دهید

نگهداری از سگ مزایا و معایبی دارد که با آگاهی از آن ها، می توانید در خصوص داشتن سگ در منزل تصمیم گیری بهتر و منطقی تری داشته باشید.

سگ موجودی بسیار دوست داشتنی و زیبا است که افراد بیشماری به نگـهداری از آن ها راغب هستند. اما شرایط نگهداری از سگ قدری پیچیده است و به تدابیر ویژه ای نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم تمامی مزایا و معایبی که نگهداری از سگ برای شما به دنبال دارد را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با اطمینان خاطر و دید بازتری نسبت به این موضوع، اقدام کنید.

هر اقدامی که در زندگی انجام می دهید می تواند جنبه های مثبت و منفی داشته باشد. با اطلاعات کامل، می توانید انتخاب کنید که آیا این تصمیم برای شما فواید مهم تری دارد یا برعکس. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

نگهداری از سگ

نگهداری از سگ دارای مزایا و معایبی است.

 

معایب و سختی های نگهداری از سگ

در نگاه اول، سگ داشتن خلاصه می شود به بازی های پی در پی، داشتن یک دوست همیشگی و بی غل و غش و … . اما واقعیت فرای آن چه تصور می کنید است. افرادی که مدت زمان زیادی است به نگـهداری از این حیوانات می پردازند، با مشکلات داشتن آن ها بیش تر آشنا هستند.

داشتن این حیوانات زیبا و دوست داشتنی، سختی هایی نیز دارد که در این قسمت برخی از آن ها به صورت لیست وار به شما ارائه می شود:

  • هزینه های نسبتا زیاد دامپزشکی
  • اضطراب ناشی از مریضی حیوان
  • به هم ریختن منزل
  • آموزش دستشویی
  • صدای پارس کردن
  • مسئولیت نگهداری
  • نیاز به توجه زیاد
  • هزینه غذا و وسایل سگ

هزینه های نگهداری

هزینه نگهداری از سگ بسته به نژاد و سایز حیوان، متفاوت است. اما به طور کلی، نگـهداری از سگ هزینه بر و زمان بر است و اگر شما توان صرف هزینه یا وقت کافی برای حیوان ندارید، بهتر است از داشتن آن صرف نظر کنید. قبول سرپرستی هر حیوانی، مسئولیتی بر دوش شما می گذارد که در صورت کوتاهی و عدم رفع نیازهای آن، شما مسئول هستید.

به طور کلی هزینه های جانبی نگهـداری از سگ را در لیست زیر خدمت شما ارائه می دهیم. علاوه بر هزینه هایی که ذکر می شود، ممکن است هزینه های جانبی دیگری وجود داشته باشد که به میل شما صورت می گیرد. همچنین کم و زیاد شدن این هزینه ها تا حدی که به زندگی و سلامت حیوان آسیب نزند، با نظر شما قابل تغییر است.

  • هزینه غذا، تشویقی و مکمل ها
  • هزینه های دامپزشکی (شامل واکسیناسیون، تخلیه کیسه مقعدی، داروها، گرفتن ناخن، چک آپ و …)
  • هزینه لوازم جانبی سگ (شامل اسباب بازی، باکس، پارک توالت و …)
  • هزینه آموزش و تربیت توسط مربی
  • هزینه آرایشگاه
  • هزینه پانسیون (در صورت مسافرت رفتن)
  • هزینه عقیم کردن حیوان
نگهداری از سگ

نگهداری از سگ هزینه هایی از قبیل خرید اسباب بازی در پی دارد.

 

صرف وقت و انرژی برای نگهداری از سگ

متغیرهایی از قبیل سن، نژاد، وضعیت سلامتی و … در اختصاص میزان وقتی که برای سگ خود در نظر می گیرید، موثر است. اما به طور کلی، در شبانه روز حداقل 2 الی 3 ساعت برای این حیوانات باید در نظر داشته باشید. توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید سگ دارید و در طول روز اصلا وقت اضافی ندارید، از خرید صرف نظر کنید.

به طور کلی، برای غذا دادن به حیوان، نظافت، تربیت و آموزش، بازی با سگ، مراجعه به دامپزشک و دیگر موارد، شما باید در طول شبانه روز زمان کافی به سگ خود اختصاص دهید.

نگهداری از سگ

تربیت و آموزش سگ به زمان نیاز دارد.

 

در صورتی که وقت کافی برای سگ خود نداشته باشید، حیوان افسرده و منزوی خواهد شد. اگر در خانه ای زندگی می کنید که به جز شما افراد دیگر نیز به نگهداری از سگ و بازی با حیوان علاقمند هستند و وقت آزادی دارند، شرایط بسیار بهتر خواهد بود.

بهتر است سگ را برای مدت زمان طولانی در خانه تنها نگهذارید. به طور مثال، اگر شما تنها زندگی می کنید و شاغل هستید و در طول روز 8 ساعت بیرون از منزل به سر می برید، بهتر است به جای سگ از گربه نگهداری کنید. تنها ماندن سگ ها را بسیار آزار می دهد و سبب بروز مشکلاتی در رفتار آن ها خواهد شد.

این حیوانات دوست دارند زمان زیادی را با شما بگذرانند، پس قبل از خرید سگ در خصوص شرایط زمانی خود اطمینان حاصل کنید. به طور کلی بهتر است سگ بیش از 5 ساعت در شبانه روز در خانه تنها نماند.

نگهداری از سگ

سگ دوست دارد زمان زیادی را با شما بگذراند.

 

مزایای نگهداری از سگ

به طور کلی افرادی که از این حیوانات نگهداری می کنند، معمولا بسیار شاد، سرزنده و مهربان هستند. تحقیقات نشان می دهد وجود سگ سبب آرامش و بیدار کردن عشق در انسان خواهد شد. سگ ها حیواناتی بسیار دوست داشتنی و مهربان هستند که عشقی بی حد به صاحب خود تقدیم می کنند.

سگ شما را وادار می کند در طول روز با او بازی کنید و هر روز مقداری فعالیت بدنی داشته باشید که این امر به افزایش سلامت شما نیز کمک خواهد کرد. او یک دوست بی غل و غش و یک همراه عالی برای افرادی است که احساس تنهایی می کنند. کسانی که قصد ازدواج یا بچه دار شدن ندارند، می توانند با نگهداری از سگ یک فضای شاد و پر انرژی در منزل خود به وجود آورند.

نگهداری از سگ

سگ می تواند بهترین دوست و همراه شما باشد.

 

لحظه غمگین خداحافظی برای همیشه

مهم ترین چالش نگهداری از سگ، لحظه وداع است. عمر سگ به طور متوسط بین 13 تا 15 سال است. هر چند این مدت زمان کمی نیست، اما باید در نظر داشته باشید که وابستگی شما به حیوان در طول سالیانی که از آن نگهداری می کنید، بسیار زیاد خواهد شد و عمر سگ در نهایت به پایان می رسد. آیا توان رویایی با همچنین لحظه دردناکی را دارید؟

کسانی که این تجربه را داشته اند، آن را به درگذشت یکی از اعضای خانواده تشبیه کرده و افسردگی شدیدی را متحمل شده اند. زمانی که تصمیم به نگهداری از این حیوان گرفتید، این موضوع ناخوشایند را نیز در نظر داشته باشید.

نگهداری از سگ

لحظه دردناک وداع با سگ

لینک کوتاه : https://panahgah.com/?p=31690

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هشت =